I have Customers (Companies) and CustomerUsers (contact persons) to each Customer (company). The same person (using the same email) could be the contact person in a few companies. I set up CustomerUserEmailUniqCheck to 0 in Config and I can have a few CustomerUsers with the same email. It’s OK.
However, the issue starts when I received email (ticket) from non-unique CustomerUser with non-unique email. The system assign the ticket in unknown way to particular Customer (Company).
How I should configure the system to achieve this:
if the CustomerUser is unique, then the system should assign ticket to Customer (Company) automatically, but:
if the system receives email from non-unique CustomerUser, then don’t assign automatically ticket to Customer, I want to do it later by myself when I be sure which Customer (company) is involved in.
I think it’s perhaps not the best way to add a customer user multiple times. OTOBO assign the mail ticket directly to the first customer user, how is it supposed to know which customer company it is?
A better way is to work with different customerIDs. Please add one customer user only one time. In the next step add a new database field „customerids“ and configure it inside Kernel/Config.pm. Now you have the possibility to assign several CustomerIDs to one customer, separated by commas, and thus to several companies.
We work very hard on the OTOBO Documentation at the moment, but you will found a tutorial for OTRS here: https://doc.otrs.com/doc/manual/admin/6.0/en/html/external-backends.html and adopt it to OTOBO.
thank you very much for your help. Your tip seems to be a good way, but I dont’t still know in which way the new tickets received from multi-customerIDs CustomerUser could be assign to the right (only one) customer.
At the end I want to have in my own CRM the list of tickets for each customer/company (not CustomerUser/ContactPerson).
perhaps you can use generic agent. I’m using GA to assign multiple customer users from the same domain to single customerID. Triggered after ticket creation.
Another idea is to use incoming mail filters or even raw postmaster filters and regex.
Wir verwenden Cookies, um diese Website optimal gestalten und laufend verbessern zu können. Für Analyse und Statistik nutzen wir Google Analytics (anonymisiert).
Unsere Website verwendet Cookies. Cookies sind kleine Textdateien, die beim Aufruf von Websites im Internetbrowser bzw. vom Internetbrowser auf Ihrem Endgerät gespeichert werden. Diese Cookies enthalten eine charakteristische Zeichenfolge, die eine eindeutige Identifizierung des Browsers beim erneuten Aufrufen der Website ermöglichen.
Sie können das Setzen von Cookies jederzeit über eine entsprechende Einstellung in Ihrem Internetbrowser verhindern. Bereits gesetzte Cookies können jederzeit manuell oder automatisiert gelöscht werden. Dies ist in allen gängigen Internetbrowsern möglich. Wird das Setzen von Cookies im Browser deaktiviert, sind unter Umständen nicht alle Funktionen der Website vollumfänglich nutzbar.
Wir gehen grundsätzlich sehr sparsam mit Cookies um.
Detaillierte Informationen finden Sie in Abschnitt 4 unserer Hinweise zum Datenschutz.
Technisch erforderliche Cookies
Diese Cookies sind erforderlich, um die Darstellung dieser Website und einiger ihrer Features zu gewährleisten.
Deshalb bieten wir hier auch keine Möglichkeit an, diese Cookies zu deaktivieren.
Dessen ungeachtet können Sie jederzeit durch entsprechende Einstellungen in Ihrem Browser alle Cookies deaktivieren. Unter Umständen stehen Ihnen dann nicht mehr alle Funktionalitäten dieser Website zur Verfügung.
Weitere Informationen zu den gesetzten Cookies und zur Speicherdauer finden Sie in Abschnitt 4 unserer Hinweise zum Datenschutz.
Cookies von Google Analytics
Beim Besuch der Website werden Cookies von Google Analytics gesetzt, die eine Analyse der Benutzung unserer Website durch Sie ermöglichen. Ihre IP-Adresse wird dabei durch technische Vorkehrungen pseudonymisiert (IP-Anonymisierung und Deaktivierung der User-ID). Eine Zuordnung der Daten zum aufrufenden Nutzer ist daher nicht mehr möglich. Die Daten werden nicht gemeinsam mit anderen personenbezogenen Daten der Nutzer gespeichert.
Wenn Sie nicht möchten, dass wir Ihren Besuch auf unserer Website verfolgen, können Sie das Tracking in Ihrem Browser hier deaktivieren:
Hinweise zum Datenschutz
Detaillierte Informationen zum Einsatz von Cookies sowie unsere Datenschutzerklärung finden Sie hier: