Topic Resolution: Answered
Ansicht von 3 Antwort-Themen
  • Autor
    Beiträge
    • #11001
      Answered
      Marcus Jaeger
      Teilnehmer

        G’day

        ich bin dabei von OTRS 6 auf Otobo 10 zu gehen mit einer clean install.

        Ich habe aber ein Problem das der Agent sein Passwort nicht aendern kann weil das Password Change widget fehlt. Das gleiche habe ich bei den Usern.

        Ich habe gelesen und gesucht und finde keinen Grund. Was habe ich uerbsehen?
        Drehe mich im Kreis.

        Cheers

        Marcus

      • #11099
        Best Answer
        Tomohisa Hirami
        Teilnehmer

          Hello.

          Enable SysConfig PreferencesGroups###Password and change Active=1 in the config (default is 0).

          And you can find password widget.

           

          Regards,

          • #11260
            Marcus Jaeger
            Teilnehmer

              Thx for the hint. Perfect now for agent and customer. Based on you hint I found that one too.

          • #11700
            hilocz
            Teilnehmer

              Hi,

              I found this thread and looking for solving same problem, but if I set it to 1 I only get password change notice, but after changing a password, I still can´t find possibility to change it . Talking about Customer not Agent.

              Thanks for hint.

            • #11702
              Grit Rother
              Administrator

                Hi Hilocz,

                Which OTOBO version are you using?
                In the customer interface, the user settings can be acessed via the settings symbol shown when hovering on the profile picture in the left bottom corner of the screen. (you might want to have a look at https://demo.otobo.org/otobo/customer.pl to check what it should look like – user & password: Felix)
                Cheers, Grit

            Ansicht von 3 Antwort-Themen
            • Du musst angemeldet sein, um auf dieses Thema antworten zu können.