ich habe in den letzten Stunden eine Migration von OTRS letzte Community Version zum neusten OTOBO (10.0.11) versucht.
Ich hatte zuerst eine funktionierte leere OTOBO Installation. Ich habe ein Backup vom Server und der Datenbank erzeugt und dann die Migration durchgeführt. Wenn ich in die Datenbank schaue, sind die Queues, die Tickets, die Benutzer usw. auch alle vorhanden.
(Migrationsszenario auch wenn es keine Rolle spielen sollte: OTRS und OTOBO auf dem selben System, OTRS Datenbank ist localhost, OTOBO Datenbank ist ein eigener mysql-Server)
Melde ich mich nun nach der Migration mit meinem individuellen Account an, sehe ich keine Tickets, keine Queues und auch keinen Link zum Adminbereich.
Vermutlich fehlt nicht viel, eine Zuordnung Queue <-> User o.ä. aber oder Adminbereich kann ich das nicht überprüfen, in der Datenbank sieht es korrekt aus. Ich bin user_id 2, admin ist groups_table id 2, in der Tabelle group_user gibt es einen permission_key=rw für diese Kombination.
Es wäre super, wenn mir hier jemand helfen könnte. Besten Dank!
das Passwort von dem lokalen Adminuser zurückgesetzt. Login ist dann wieder möglich. Nach dem Anlegen einer leere Queue waren dann auch die anderen Queue wieder sichtbar und ich konnte die Adminrechte wieder zuordnen.
Our website uses cookies. Cookies are tiny text files which are saved in your web browser or by your web browser on your device when you access websites. They contain a characteristic character sequence allowing to clearly identify your browser upon your next visit to the website.
You can prevent the setting of cookies at any time by making the appropriate setting in your internet browser. Cookies that have already been set can be deleted manually or automatically at any time. This is possible in all common internet browsers. If the setting of cookies is deactivated in the browser, not all functions of the website may be fully usable.
We deliberately use very little cookies.
Detailed information can be found in section 4 of our Privacy Policy.
Necessary cookies
Essential Cookies are necessary to deliver this website and some of its features correctly.
For this reason, we do not provide any opportunity here to disable them.
Notwithstanding this, you can deactivate all Cookies in your Browser Settings at any time. Please be aware, however, that this might have an impact on the functionality of this website.
More information about the cookies to be set and how long they will be stored can be found in section 4 of our Privacy Poliy: Privacy Policy.
Google Analytics' Cookies
When you visit this website, Google Analytics sets cookies on your system. This will help us analyse how you use our website ans tailor it to the needs of our visitors. Your IP address will be automatically anonymised (IP anonymisation and deactivation of your User ID). Therefore, we cannot trace which data a certain user is accessing. The data are not saved together with any other personal user data.
You can deactivate tracking in your browser if you do not want us to be able to track your visit on our website.
Privacy Policy
Detailed information on the usage of cookies as well as our Privacy Policy can be found here: